Meyve sebze ürünleri Avrupa için görücüye çıkıyor
Antalya Sektörel
İklim değişikliği nedeniyle başta Türkiye ve Akdeniz ülkeleri olmak üzere tarımsal ürünlerin olumsuz etkilendiği bir dönemde, Türkiye’nin ihracat projesi Interfresh Eurasia Fuarında geri sayım başladı
Önümüzdeki 3 yıl içinde dünyada 768,7 milyar dolara ulaşması
beklenen meyve sebze ticaretinden pay almak isteyen Türkiye’nin meyve sebzenin
4 hali yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünleri 26-28 Eylül tarihleri arasında
İzmir Interfresh Eurasia Fuarında görücüye çıkıyor. Mersin'in partner
kent olduğu Interfresh Euraisa Fuarı, 8 yıl Antalya’da uluslararası alıcılarla
buluşmuştu. Meyve, Sebze ve Mamulleri, Gıda
ve Gıda Teknolojiler, Paketleme, Lojistik ve Depolama Fuarı’nın (Interfresh
Eurasia) açılışında geri sayım başladığını belirten Antexpo A.Ş Genel Müdürü
Murat Özer, fuar çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu ve Avrupalı market
zincirleri temsilcileri ile alıcıları beklediklerini söyledi.
ZİNCİRMARKETLER KATILACAK
Avrupa’nın en büyük zincir marketleri arasında yer alan Lidl, Rewe, Fora, Maxima, Elbi, Gomex ve X5 olmak üzere 20’den fazla uluslararası zincir market temsilcisi Interfresh Eurasia 2024 İzmir Fuarını ziyaret edeceğini onayladığını belirten Özer, şunları kaydetti. ‘’Avrupa’nın çoğu ülkesinde faaliyette bulunan Lidl ve Rewe zincir market temsilcileri de geliyor. Rewe’nin Avrupa’daki 13 şube ve merkez yönetim temsilcileri Interfresh Eurasia Fuarına katılacak. Şu ana kadar 55 ülkeden 500’ün üzerinde toptancı, ve 100’den fazla broker/trader, Türk yaş meyve sebzesinin yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünlerini görecek, tanıyacak ve lezzetini de tadacak.’’
5 ÜLKE BÜYÜKELÇİSİ KATILACAK
Avrupa Birliği üyesi 5 ülke büyükelçisi ile ticaret ateşesinin de katılacağı Interfresh Eurasia fuarının, iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin tartışıldığı bir dönemde, Türk yaş meyve sebzenin görücüye çıkmasının çok önemli olduğunu belirten Özer, şunları kaydetti: “İklim değişikliğinin olumsuz etkileri üretim, lezzet ve kalitede sıkıntı yaratmaya başladı. Birçok Avrupa ülkesinde özellikle Türkiye’nin rakipleri olan Fas, Tunus, İspanya, Yunanistan ve İtalya gibi ülkelerde sorunlar ortaya çıkıyor. Aynı sorunlar ülkemizde de yaşanıyor. İklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin tartışıldığı bir dönemde Türk yaş meyve sebze ürünleri dünya alıcılarıyla buluşacak.’’
(
Haber Merkezi)
- Yayımlanma Tarihi: 26 Ağustos, 2024 15:01
- •
- Güncellenme Tarihi: 26 Ağustos, 2024 15:01